Tiss på regnjakke

by Julie Marlen Engel

Toppsøk på bloggen min; høst i new york, rosen og sommerfuglen tekst, tiss på regnjakke, selger de hunter støvler dublin, blogg briller og pakkekalender.

Jeg har en fin regnjakke, men det er ikke tiss på den. I alle fall ikke som jeg vet om. Men hvis du får tiss på regnjakken din, så er det sikkert bare å vaske den i maskin. En gang så hadde min, nå avdøde, katt tisset oppover cd-stativet mitt. Godt gjort. Jeg måtte kaste de. Men regnjakken kan du nok vaske.

Høst i New York. Du finner ikke mye av det på bloggen min. Jeg har dessverre ikke vært i New York. Det står øverst på reiseønskelista mi. Jeg lover å gjøre det, når jeg drar dit. Enn så lenge kan du lese om høst i Dublin. Nå er det vel mer vinter kanskje? Ikke temperaturmessig uansett. Jeg kan med glede meddele at det er mildt og fint i Dublin i dag. Litt vind og duskregn, men det overlever vi.

Rosen og sommerfuglen- teksten finner du på bloggen min. Den er fin. Kanskje en av de tristeste i verden.

Selger de Hunterstøvler i Dublin?
– Ja, det gjør de. På Office har de et godt utvalg. Lilla, rosa, rød og sort. Det er flere butikker som har de.  Hvis jeg skulle hatt et par til, ville det blitt de blå festival 2010. Lav eller høy. Eller begge. Jimmi Choo sine er også smashing. Uansett så er Hunterstøvlene billigere her enn i Norge. De er gode å gå i. Jeg syntes de er bedre enn Ilse Jacobsens.

Blogg briller. Dessverre så er det ikke mye om briller på bloggen. Kanskje finner du det på bloggen til Jan Thomas eller Vendela? Mine grønne briller er uansett fra Cheap Monday. Jeg har også noen rosa fra Chanel, røde fra Elisabeth Arden og gull fra Fendi.  Jeg liker best de fra Cheap Monday fordi de er store og lette å ha på. Et godt tips når du skal kjøpe briller er å låne de med hjem og ha de på deg i noen timer før du bestemmer deg. Fendibrillene mine er fine å se på, men forferdelige å ha på. Jeg ønsker meg sorte briller til jul.

Oppskriften min på pakkekalender kommer når vi nærmer oss. Det er juleforbud i heimen før 1.søndag i advent. Kjæresten er streng. Jeg fikk ikke en gang lov til å kjøpe et kinderegg med julemotiv på. I dag spilte de «Glåååååååååååååååria in exchelsis deeeeeeåååå» på Dunnes. Kjærsten holdt for ørene mine til den var over. – Nei, han gjorde ikke det, men det hadde vært gøy. Jeg danset med handlevogna. Juledansen min. Du kan se den her.

Det var det. Nå finner man svar på disse søkeordene på bloggen. Nyttig informasjon.