So many words, so little time

by Julie Marlen Engel

Jesus Kristus. Det er november. Jeg skal skrive  18900 ord før 6. desember.

Det er bare 45 dager til juleferie. Skrekkblandet fryd.

Jeg leverte den første oppgaven i dag. Det var en fantastisk følelse. Jeg er ti kilo lettere. Jeg kan stryke 1700 ord fra de 18900. Når jeg kommer hjem til jul, kommer jeg til å være radmager. – One down, seven to go. Det er 70 kilo det. – Ha vaflene klar mamma. Jeg skal til Frei for å gjøre meg feit.

For en uke siden drømte jeg at jeg fikk en B på oppgaven. I natt drømte jeg at Dr Coakley var frisøren min og klippet av meg alt håret, som jeg har brukt tre år på å spare ut siden sist skamklipp. Det er, med andre ord, vanskelig å si hvilken karakter oppgaven vil få. Jeg venter i spenning. Håper på det beste, men er forberedt på det verste.

Slik ser November ut for min. del. Heldigvis er det ikke bare svarte dager. Har noen store lyspunkt å se fram til. Det får meg opp om morgenen. Det får meg gjennom dagen.
1. november: LEVERTE Conflict Reporting 1.
3. november: Levere Publishing 1.
8-14. november: Assignment Week og besøk av kusine Lisabeth (Jolly Joy)
15. november: Lever Modern Society 1
22. november: Lever Modern Society 2
23. november: Lever Media and Society
29. november: Lever Conflict Reporting 2, pluss ha en muntlig presentasjon for klassen om emnet jeg skriver om.
30. november: 1. søndag i advent. – Jeg elsker advent!
1. desember: Det er første desember i dag! Forhåpentligvis har kjæresten laget pakkekalender i år og. Han lager verdens beste pakkekalendere.
9-12. desember: besøk av kusine Ine og Dunder Ståle (Det blir kjempetrivelig).
12. desember: Besøk av lillesøster. (Jeg gleder meg som en unge).
14. desember: Lever Conflict Reporting 3
15. desember: Lever Publishing 3
16. desember: Driving home for christmas. – Mama, I`m comming home.

November blir den hardeste måneden i livet mitt. Til og med hardere enn da jeg vasket glattceller.

P.s
«I hate writing, I love having written».
– Dorothy Parker.

– Jeg kunne ikke ha sagt det bedre selv. Dette gjelder kun akademiske essays. Misforstå meg ikke; jeg elsker å skrive.  Egentlig. Faktisk.

