Monday Madness

by Julie Marlen Engel

Mandag igjen. Jeg føler at det er mandag hele tiden.

Et bilde som oppsummerer helgen, og alle helger fram til jul:


Hver mandag på Griffith College er blåmandag. Men jeg kom meg gjennom skoledagen og Crunch Combat på treningssenteret.

– Det var med livet som innsats skal jeg si deg. Alt for mange, irske idioter, samlet i en liten sal. Og de sparker og slår i alle retninger. Jeg vet ikke om det var Lady Gaga som stod ved siden av meg, hun kommer vel ikke til Dublin før neste uke, men noe lignende var det i alle fall. Livsfarlig dame. Ukoordinerte mennesker burde vært utestengt fra timer hvor det er livsfarlig å sparke i feil retning. Jeg brukte mer tid på å dukke og unngå slag fra Gaga, enn å trene selv. Heldigvis slapp jeg unna med kun et lite sår på fingeren. En av lausneglene hennes sneia meg. Har jeg Hepatitt B nå, så vet jeg i alle fall hvor den kom fra.

Her er oversikten over forrige ukes mål og resultat:
Mål 1 var å skrive oppgaven i Conflict. 1700 ord som sammenligner to bøker om krig. På engelsk.
– Jeg kan med glede si; Misean gcrích. Eller Mission fucking accomplished som det heter på engelsk. – I følge google translate that is.
Mål 2 var å ikke spise godteri før lørdag.
– Jeg spiste en rød, sur lakrisstang på torsdag, fordi jeg trengte vekslepenger til bussen. Og så spiste jeg kjeks på fredag. Men det er nesten lørdag. Og det var bare en.
Mål 3 var å holde positiviteten, som egentlig ikke var tilstede, på topp.
– Positiviteten er mer enn på topp i dag. Og slik forblir den.
Mål 4 var å skrive kort.
– Shit! I forgot. Da blir det neste ukes prioritet.
Vi kan vel si at det var en vellykket uke.

P.s Jeg elsker National Bank Holidays. Jeg har fri fra skolen neste mandag. Det betyr en hel dag ekstra å lese på.
– Lucky me.