I don`t like Mondays

by Julie Marlen Engel

Etter den søte kløe, kommer den sure svie.

Etter en fantastisk helg med fantastiske mennesker ble det mandag. Igjen.  Ny uke. Nye muligheter? Jeg håper det stemmer. Forrige ukes mål ble i alle fall delvis utført. Jeg har begynt å trene. Dans er trening. Jeg leste en og en halv pensumbok og jeg spiste ikke godteri før fredag. Fredag var nesten lørdag. Og man må jo spise godteri på biltur. Jeg kjøpte et par sko. Rettere sagt, så kjøpte Sofie de for meg. Jeg gleder meg til de kommer i posten. Håper at ingen av naboene i College Gate bestemmer seg for å ta pakkelappen min når den kommer. De har ennå ikke fikset låsen på postkassen, så mamma; Ikke send cash.

Denne ukens mål er kanksje en smule ambisiøse, men hva er vel livet uten ambisjoner? Ambisjon er jo mellomnavnet mitt. Mellom Marlen og Engel liksom. Og før perfeksjonist.
Mål 1 er å skrive oppgaven i Conflict Reporting. Jeg heier på meg selv.
Mål 2 er å ikke spise godteri før lørdag.
Mål 3 er å holde positiviteten, som egentlig ikke er tilstede, på topp.
Mål 4 er å skrive kort.
Mål 5 er å ikke kjøpe noen sko før januar, men det går det ikke an å holde, så da stryker vi det.
– Det er viktig å sette seg oppnåelige mål, har Grete Roede sagt.

Enough said. I morgen kommer resten av bildene fra turen. Nå har jeg en date med Martha Gellhorn og Hitler.

