Maskerade

by Julie Marlen Engel

Bollesøndag. Etter en kjempeflott helg.

På lørdag var det duket for maskeradebursdag hos Marlene og Ingvild i klassen. Det var kjempetrivelig. Vi var ute på The Globe og på Hogans før jeg gikk hjem og spiste popcorn. I dag er det bollesøndag

På lørdag spiste vi frokostlunsj og kjøpte masker. Litt inpirert av Oxana Baiul i OL 94. Bortsett fra at hun så bra ut i fjær.
– Excuse me, but are you by any chance Norwegian, sa mannen på bordet ved siden av.
Kanskje var det maskene som avslørte oss.
– In this crossword puzzle in The Irish Times, one of the clues are Norwegian cooked lobster. Do you know what the answer is?
Kokt hummer på norsk.  På seks bokstaver. Kokt hummer er jo kokt hummer. Første bokstav var s. Vi tror svaret ble scampi. Men det er jo feil. Så han skal sende brev til The Irish Times å klage.

Morsom advarsel på Sol-flaskene, som forøvrig er produsert i Norge. Ikke drikk når du er gravid og kast den i søppla når du er ferdig. Det er viktig. Kildesortering er et fremmedord i Irland. Pant og,for den del.

Pussycat Fjolls i aksjon.

Akkurat nå er jeg full av verdens  beste skolebrød og fløtekarameller som søte Susanne, som jeg traff på restaurant for noen uker siden, hadde med. Jeg psyker meg opp til uke 3 av College. Ukens mål er å begynne å trene, lese minst to av pensumbøkene, ikke spise godteri før lørdag og kjøpe meg minst et par sko. Før jeg legger meg skal jeg fordype meg i Første Verdenskrig.
– Oh Jolly Joy!