October

by Julie Marlen Engel

Oktober kom fort. Jesus, det er tre måneder siden juli, og 59 dager til desember!

Gladnyhetene er at du kan ta fram den fineste vinterjakka i verden og oppdage at det mangler en knapp.  Du kan også ta fram ullstrømpisene fra i fjor og merke at de er gjennomsiktige i ræva. Og finne fram favorittskjerfet, som fortsatt har små, sorte, klissete tyrkershotflekker etter en morsom tur på Elgeseter bru med verdens beste Therese. Odd Nordstogas nye album «November» er ute og etter opptredenen på Senkveld i går, kan det høres ut som om den ligner litt på juleplata fra i fjor og er i Linus i Svingen-stil. Da kan man komme i julestemning uten å bryte «Ingen julemusikk før første søndag i advent» -regelen.

Den dårlige nyheten er at du har svært liten tid til å bli slankere før jul. Du kan jo alltids ty til shaker og sult. Eller trimsykkel og «Nord & Sør». Jeg, for min del, tyr til Boston Cream Donuts. Jeg vil presisere at det kanskje ikke virker like slankende for alle.

«You have the right to have what you want, exactly when you want it.
Because on the menu of life, you are the «Todays Special».
And tomorrow`s. And the day after that. And…
Wait, you get the drill».
– Burger King.

Nyt lørdagen.
Husk; det er bare elleve igjen av de før julaften.

P.s Hvor kult er det ikke med rødt teppegulv i gangene. Det blir som å gå på den røde løperen hver eneste gang jeg skal ut det. Og svigermor, en av mine største fans, liker sikkert ikke bloggen min så godt lengre siden jeg har så mange bilder av meg selv på den. Og hvis noen lurer på hvorfor jeg står i samme «pose» på de to siste bildene, er det fordi det er min signatur positur. Alexa Chung, Kate Moss og alle de store har en egen positur faktisk. Eller er det av mangel på kreativitet? Og like sant som at Jesus lever, er at kreativitet kan læres. 
– Ingenting i livet mitt er basert på tilfeldigheter.