Books and bagel

by Julie Marlen Engel

Semestert er i gang og når du har fått studentkort har du ingen unnskyldninger til å ikke låne pensum på biblioteket.

At man bare får låne fire i gangen er urettferdig. Hvordan kan jeg velge mellom The new Imperialism, Hungry for trade: how the pay for free trade og Ploughshares into swords: from Zionism to Israel? Og de andre 90 bøkene jeg trenger å ha? Til lunsj ble det en bagel og The face of war.

Det blir Conflict Reporting på meg dette semestert. Og jeg tror det blir spennende. Julie Marlen Engel Seierstad klinger jo fint. Planen er å reise til Sør Korea. Jobbe på et barnehjem i Seoul og lære koreansk. Så kommer den vanskelige biten. Jeg skal kjøpe, eller eventuelt låne, en cykle rickshaw, som er en passasjer sykkel. Jeg skal spraylakke den rosa.  Med den skal jeg krysse grensen til Nord Korea. Og selvfølgelig legge ut live-sendinger til bloggen. Har de nett i Korea? De har det i Sør i alle fall. Sjansene for å overleve her er svært minimale. Desto større er bragden hvis jeg klarer det. Jeg kommer til å bli større en Tjostolv og French. I can`t wait!

P.s Broren til Nick i Westlife går i klassen min. I die.
– Rettelse: Nicky. Sorry alle fans.