M

by Julie Marlen Engel

Syk på en fredag i Dublin. Sucks.

Filmstudies bestod av klassikeren «M» fra 1931 av Fritz Lang. Jeg er ganske imponert over min konklusjon angående bruken av Edvard Griegs Dovregubbens hall i filmen. Symbolikken var ganske åpenlys, men læreren hadde jo ikke sett Peer Gynt. Det burde han kanskje. For å være ærlig, holdt jeg på å sovne under filmen. Klarer jeg tolv uker med svarthvitt filmer på fredags morgen? Eller når vi nærmer oss 70-tallet blir det vel farge? Det står nå mellom Conflict Reporting og Filmstudies. Jeg hater å velge. Jeg lager lister. For og imot.

For dere som lurer på hvordan det går med Riverdancen, så går det strålende. Det kan jo ikke gå dårlig i noe som jeg ikke har startet med. Jeg vet rett og slett ikke om det blir tid til det før jul. Med så mange fag og så mange bøker å lese. Jeg hadde glemt hvor hardt det er å være akademiker.

Og Hege; Dublin er ikke det samme uten.