Somewhere

by Julie Marlen Engel

Jeg er akkurat der jeg vil være.

Vi har endelig fått internett i leiligheten, herlig å være i kontakt med omverden. På skolen går det strålende. Bortsett fra temperaturen. Men nå som EUROEn er så lav så skal jeg hamstre fine, tykke høstklær. Det er det fine med høsten. At man har en god unnskyldning til å fornye garderoben. Og min Dublin-garderobe består av svært lite. – Takk SAS.

Valgets kvaler er ikke lett for en ubesluttsom sjel. I alle fall ikke når det er tolv valgfag å velge mellom. Jeg skal ha fem. Har konstatert at Irish language journalism er ute av konkurransen, da jeg ikke kan irsk. Bare elleve igjen.  Jeg er sikker på at det blir Publishing, PR og Creative writing. Da står det mellom Tv, Online, Reporting conflict, Advanced investigating journalism, Film studies, Editing og Sport. Og det siste kan vi vel også stryke fra listen. Jeg hater å velge. Neste uke blir hard, da skal jeg på alle forelesningene for å teste fag og lærer.

P.s En dag i nærmeste framtid skal jeg finne ut om det virkelig er gryter med gull i enden av regnbuen.