Protest

by Julie Marlen Engel

– This is Julie Marlen Engel Jenssen Leirvåg calling regarding my internet account. And I can just warn you. I am very upset right now.

Som du sikkert legger merke til på bildet, så blogger jeg ikke fra min egen sofa. Med mindre jeg hadde bodd i en irsk pub. Og selv om det ikke er langt fra sannheten, så gjør jeg ikke det altså mamma.

Jeg velger å streike i protest mot UPC, nettleverandøren i Dublin. Jeg kunne ha sultestreiket, men det klarer jeg ikke å gjennomføre. Derfor blir det bloggstreik til jeg fått internett i leiligheten. De sa torsdag. Nå er det lørdag. At jeg skal lide for at personen som bodde i leiligheten før meg ikke har kontroll på sin økonomi er uhørt. Ny dag er tirsdag. Kommer de ikke da, så omkommer jeg av en overdose Gilmore Girls. Over to sesonger på under to uker. Og missforstå meg ikke, det er for all del en trivelig serie.

Jeg er skuffet. Såret og vonbråten.

På ungdomsskolen ble jeg kalt Casper the friendly ghost. Jeg ser den liskom… Men akurat i dag er jeg ikke særlig friendly altså. Og de stygge engelske glosene jeg lærte på fotballpuben kom godt med. Der ser du. All kunnskap er værdifull.