Det billigste er ikke alltid det beste

by Julie Marlen Engel

Man trenger kanskje ikke truser med logoen til Chanel, Bjørn Borg eller Prada på, men de på Dunnes anbefaler jeg ikke.

– Med mindre du liker å finne trusa nede ved skoene etter en liten gåtur.

Hvorfor får du fem truser til 32 kroner på Dunnes?
– Fordi du må kjøpe strikket separat.

Man lærer så lenge man lever. Sokkene er forresten billige og formidable. I alle fall før de er vasket.

I skrivende stund snylter jeg på nettet til resturanten i gata, Mona Lisa. Egentlig snylter jeg jo ikke. Jeg kjøpte en is og en flaske vann. Får vi ikke nett i leiligheta snart, så er det fare for at jeg har med noen kilo ekstra hjem til jul… I morgen får jeg hentet papirene fra skolen, som jeg trenger for å åpne konto, som jeg trenger for å bestille nett. Joy!

Dagen har gått til Gilmore Girls. Som jeg koser meg veldig med. Og bagels til frokost. Og kyllingfajitas til middag. Så vet du det. Snart må jeg få ut fingeren å begynne å trene. Jeg har jo ingen grunn til å la det være når treningssenteret er i kjelleren.

Livet i Dublin er flott. Kun en liten ting å utsette på det. Senga. Den tar livet av meg. Selv med overmadrassen fra Ikea. Jeg kan jo alltids legge meg i skinnsofaen, men da er det fare for at jeg sitter fast når jeg skal stå opp og kjæresten må skrelle meg av. Jeg får prøve senga på gjesterommet før jeg tyr til så drastiske tiltak. Nå skal jeg tusle hjem og se mer Gilmore Girls og le for meg selv. Fridag i morgen og.