Girlfriend of the year

by Julie Marlen Engel

Det er lørdag. Det er sol. Det er parkvær med bok og makron-vær.

Det er Premier League.
Jeg sitter i en kjeller. En mørk kjeller. Omringet av store flatskjærmer og Guinness-drikkende menn. Og ei dame. Som sikkert har fått en veske eller et par sko i dag og er her av samvittighetsårsaker.
Det er Arsenal mot Blackburn.
Oh Jolly Joy.
Mame Biram Diof spilte på Molde. Så på Man U og nå er han lånt ut til BB. Så vet du det liksom.

Hva tror dere jeg får?  Jeg håper på prisen «Girlfriend of the yar» og en sesong av Gilmore Girls.

Guinnessen er bare en rekvisitt. Målet mitt for året i Dublin er å ikke drikke en. Det kommer til å gå strålende.

I kveld blir det Bli kjent pils med resten de norske studentene fra NKF. Det blir trivelig!

Happy Saturday everybody!
GO Arsenal. Go, go!

Ps. Jeg har lært mange nye, irske stygge ord under kampen. Sosial studie i seg selv dette. Og kultur på høygir. I love it.