On top of the world

by Julie Marlen Engel

Jobben som journalist i lokalavis byr på nye utfordringer hver dag. For en uke siden var jeg på min første topptur. Jeg har ikke vært på Freikollen engang. Og Fløyen telles ikke, siden jeg tok banen opp.

Da klassen min på barneskolen var på Breilia, ble jeg igjen halvveis og spiste Sports lunsjen min og drakk brus.

En gang skulle kjæresten og jeg opp på Freikollen for å se soloppgangen. Jeg var trøtt, sur og da en million padder ( i alle fall to) hoppet fram fra buskene, snudde vi etter 350 meter. Jeg liker ikke fjellet. Og det er vel en ærlig sak?

Men dette var en fin tur. Sett bort ifra at det var tungt. Tungt som faen. Og gærningene jeg var sammen med dro dekk opp. Turen resulterte også med gangsperr, verre enn alle ballett-gangsperrer jeg noen sinne har hatt. Og for ikke å glemme gnagsårene på størrelse med Kina.

Kommer jeg til å dra på flere fjellturer?
– I think not.