Til vi sees igjen

by Julie Marlen Engel

Det gikk ikke opp for meg før nå. At vi ikke skal se hverandre igjen på en lang stund.

Jeg trodde aldri at vi kom til å bli bestevenner da jeg så deg første gang. Det var på 7- Eleven. Jeg visste at du var du, men du visste ikke at jeg visste.  Jeg husker ikke akkurat den kvelden vi ble kjent. Fordi det føles ut som vi har kjent hverandre hele livet. Du inviterte meg i bursdagen din selv om du ikke kjente meg. Jeg bakte skolebrød.

Du har alltid vært deg og du har alltid latt meg få være meg. Selv om jeg avbryter deg når du snakker. Selv om jeg snakker alt for mye, alt for fort og alt for høyt. Vi kan snakke i timesvis fordi vi kan snakke om alt. Vi kan le sammen, gråte sammen og du kan ligge i en snøfond, og jeg vil dra deg opp. Vi baker sammen og legger planer for livet sammen. Fordi vi skal alltid være venner.