Obamadrama

by Julie Marlen Engel

Mister President og The first lady er i Oslo. Og heldigvis har NRK vist hver minste detalj. Jeg priser meg lykkelig for at jeg ikke bor i Norges hovedstad i dag.

Norge og Oslo har forberedt hver minste detalj før Obama, eller Jesus som jeg vil kalle han, ankom landet i dag. Men strengt talt kunne fru statsminister Ingrid Schulerud og Thorbjørn Jagland forberedt seg en smule bedre.

For å ta fruen først, så mener jeg at det antrekket hun presterte å stille opp i var helt smakløst. Men hun hadde vel ikke tid til å tenke på det, med tanke på all julebaksten hun serverte førstedamen. Ja, for jeg håper da virkelig at hun hadde bakt de selv. Og det var ikke rart at Michelle sa «Oh my God»  da fire Sølvgutter kom syngende ut av skapet. Det er rart at ikke hele koret fikk være med inn i stuen. Her burde det virkelig ikke spares på noe!

Jagland, Jagland, Jagland. – Den engelsken der, var virkelig langt ifra bra. Du burde virkelig ha øvd mer. Shame on you.

Peace out