Mye vil ha mer og fanden vil ha fler

by Julie Marlen Engel

En liten petit. Med store forbehold om ironi.

 Gi meg alt som mitt hjerte begjærer
Kjære Gud, jeg har det alt for godt. Please, gi meg mer. Jeg får aldri nok.
Faen ta deg, du holder ikke av meg.
Kjære Gud har du igjen gått i fra meg?
Du kan passe på liten og på stor. – Hvis du gidder da Gud.
Og egentlig kan du bare drite i far og mor. – Jeg håper at de dør snart, så jeg kan få ut arven min.

Det siste året har jeg hørt så mye snakk om finanskrise. Jeg vet at finans har noe med penger å gjøre. Og at krise, er skikkelig krise lissom. Men Herre Gud da! Jeg ser virkelig ikke den ass. Hva er det folk er så redde for egentlig. Vi har det vel godt vel? Jeg har det godt. Jeg har alt jeg trenger, eller bortsett fra en Chanel 2.55 veske. Den koster bare 13 000 kr, og jeg håper at jeg får den av typen min til jul. Hvis ikke, gjør jeg det slutt.

Misunnelse
Jeg har sett på ”Oprah” at mange amerikanere har flyttet inn i telt. Lite kult da! Ferie hele året lissom. Finanskrisen minner meg egentlig litt om tsunamien i Kina for noen år siden. Da Espen Lind sang ” Jeg ser at du faller”, vet du. Det var skikkelig trist, og jeg gråt da jeg så det på tv. Jeg gråter også når jeg leser bloggen til Ida Wulff.

Det er så fantastisk at hun har vært i Afrika for å besøke de fattige. Tenk at hun tok seg tid til det mellom all festingen og shoppingen.
Nå lukker seg mitt øye. – Som det som oftest gjør, når triste eller kjedelige ting forstyrrer min travle hverdag.
Gud fader i det høye i varetekt meg ta! – Og gi meg alt det Ulrikke Lund vil ha.

Lat
Fra synd, fra sorg, fra fare,din engel meg bevare,som ledet har min fot i dag.  – For jeg orker ikke å gå selv.

Jeg har hørt på nyhetene at mange mistet jobbene sine under finanskrisen. Jeg syntes de er heldige. Å være arbeidsledig, må jo være som å ha ferie med lønn. Jeg skjønner ikke hva de syter seg for ass.

 Jeg syntes faktisk at fedme er verre enn finanskrisen. Hvorfor finnes det egentlig feite folk, når man bare kan ta en pille, og så blir man tynn? Det burde amerikanerne tenke mer på.

Amen
Jeg folder mine hender små, heldigvis har de blitt større nå. – Slik at jeg får plass til mer i de. I takk og bønn til deg.
La alle barn i verden få det like godt som meg. Alle ungdommer og. I alle fall de på topplisten på blogg.no. Det er de som teller mest.
La ingen krig og sult og sott få gjøre oss fortred.  – Det betyr krigen i Kongo, der to nordmenn sitter fanget og sulter. Og sott det er sånn som kommer ut av pipa når man tenner i peisen til jul.

La alle leve trygt og godt, i frihet og i fred. – Nesten alle. Noen fortjener jo å brenne i helvete. Som for eksempels Obama Bin Laden. Å invitere han til Oslo, er jo å be om bråk.

XOXO.