Svineinfluensa and me

by Julie Marlen Engel

 Hodet banker, halsen har snørt seg sammen som en klinkekulepose, jeg fryser, jeg svetter.
Jeg har svineinfluensa, hjernemalaria og skattelistefeber.
Svineinfluensa

Jeg har akkurat blitt frisk etter en ukes sykeleie, med noe som kan ha vært svineinfluensa. Faktisk så håper jeg at det var det det var, slik at jeg slipper å få det senere. Jeg føler virkelig med alle hypokondere der ute. Dere sliter.

Jeg tar «pandemien» med knusende ro. Jesus og englene hans er på min side. Og PS. gi meg et englekurs med M.Louise til jul.

Hjernemalaria
En utbredt sykdom etter min mening. Hitler, Thomas Quick, Charles Manson, Bell Guness og andre angrende syndere blir rammet.

Som tidligere nevnt er Jesus på min side. Desverre så tror jeg at de to i Kongo står på egne bein. Og nye klær, fin sveis, forlovede og hjernemalaria lurer ikke meg. Dette er jo bare synsing på høyt nivå. Og hvis det viser seg at våre to venner i Kongo er uskyldige, skal jeg selv dra til Kongo og gi de unskyldningen «face to face». – Jeg lover. PS. Mamma ikke kom etter.

Skattelistefeber
Skattelistefeberen har nå rammet Norge hardere enn svineinfluensa. Og det burde finnes en vaksine for nysgerrighet og. Men dog, de gir jo bare folket det de vil ha.

Jeg, for min del, kunne ikke gitt mer blaffen i hva naboen min eller mora di tjener, og det håper jeg at du heller ikke gjør. Det finnes jo så mange andre ting å henge seg opp i. Som for eksempel tynnstrømpebukser. Det vil jeg komme tilbake til, ved en senere anledning. PS. Mye vil ha mer og fanden vil ha fler.

Dere lurer ikke meg!